Forumindex De Gamla Urens Vänner

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Volcano öppnar eget??

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Silver, Guld, Tenn och deras stämplar samt Ädelstenar
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Volcano.
Gäst

InläggPostat: 2018-10-26 01:10:20    Rubrik: Volcano öppnar eget?? Svara med citat

Stillastående vatten befordrar algtillväxt, sedimentering och igenväxning. Strömmande vatten ger frisk syresättning, pelagisk aktivitet. stranderosion och fri vattenyta, kamp mellan limnologiska och markbaserade habitat, tillflöde och avflöde.

DGUV silver är utsatt för en torrperiod med svagt pluralistiskt tillflöde. Den artificiella tillpumpning som Volcano står för är näppeligen syresättning - frågor och svar - utan en lång monolog utan reaktion. raka motsatsen till sidans intentioner.

Silver och postmodernism? Antikviteter ur ett intersektionalitetsperspektiv? Silver kontra genus kontra guld? Se där exempel på bloggsidor som skulle få 100-tals engagerade kommentarer och ett stort, nära ohanterligt, väsen. Är det dit vägen går?

Kanske jag stannar kvar på DGUV silver. Det är inget löfte, men ett hot.

Volcano
Till överst på sidan
Silvergäst
Gäst

InläggPostat: 2018-10-26 21:52:22    Rubrik: Svar till Volcano Svara med citat

Snälla Volcano!
Om du vill öppna eget, så gör det gärna, men lämna inte DGUV för den skull! Tro det eller ej, jag läser dina inlägg och tycker att de är intressanta. Eftersom jag inte på något sätt är en ovanlig person, så tror jag inte att jag är det i detta sammanhnag heller. Med andra ord: det finns säkert fler än jag som läser dina kommentarer och skulle sakna dem.
Till överst på sidan
Peter B
Site Admin

Registreringsdatum: 11 maj 2010

InläggPostat: 2018-10-28 13:58:22    Rubrik: Svara med citat

Synnerligen läsvärda inlägg fr Volcano.

Alltid ett nöje att läsa dem.
Mvh
Peter B
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Naturisten
Gäst

InläggPostat: 2018-11-03 23:45:12    Rubrik: Svara med citat

Inget dör av lite stillastående vatten, naturen har en enastående förmåga att återhämta sig.
Till överst på sidan
Volcano.
Gäst

InläggPostat: 2018-11-04 02:27:34    Rubrik: Svara med citat

Jag har svårt att förstå den fulla innebörden av vad Naturist önskar framföra. DGUV som stillastående vatten återhämtar sig organiskt helst utan Volcano? Eller vad?

Naturist, som allmänbegrepp, inte nödvändigtvis då hänvisande till inläggsförfattaren, är en omskrivning på nudist, nakenhetens saliggörare. Jag kan, i princip, hålla med om ideologin - åter till naturen - och då i synnerhet de areella näringarnas nödvändighet - jord- och skogsbruk, fiske och rennäring. Men avkläddhet är inte den bästa strategin för överlevnad i subarktiskt klimat.
Till överst på sidan
Volcano.
Gäst

InläggPostat: 2018-11-09 00:35:32    Rubrik: Svara med citat

En snigel förflyttade sig, svettandes i solgasset, till nästa vattensamling, en oas bortom nästa, eller nästa, sanddyn. Hon kom då ifatt en skarabé som rullade sin gödselkula i motsatt riktning. Snigeln frågade skarabén om vägen, och dennas mål och syften, vart hon var på väg och varför. Svaret blev – mot fuktigare mark och ett lagom hål i sanden där jag kan rulla ned gödselkulan, lägga mina ägg med god näring och få det bästa utfallet av min produktionsförmåga.

Snigels segade sig vidare, och blev upphunnen av skarabén med gödselkulan. Inte kommit längre sa snigeln, och du som har så snabba ben? Jag vet inte, sa skarabén, jag är kanske högerhänt eller vänsterbenad, jag går kanske i cirkel.

Fortsätt så, sa snigeln, jag läser stjärnorna och luftfuktigheten, bakom nästa sanddyn, eller nästa, finns grönska och liv. Skarabén svarade: - Möjligen är jag på irrtåg, men om jag hittar ett hål för min gödselkula så få man ju tro det bästa.

Snigeln med sitt hus på ryggen, i klockform, undrade över svaret. Jag kanske inte lägger min gödselkula i första bästa grop, sa skarabén.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Silver, Guld, Tenn och deras stämplar samt Ädelstenar Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |