Forumindex De Gamla Urens Vänner

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Vackert hänge, hjälp med stämpel o pärla

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Silver, Guld, Tenn och deras stämplar samt Ädelstenar
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Bella83
Gäst

InläggPostat: 2018-09-22 23:41:34    Rubrik: Vackert hänge, hjälp med stämpel o pärla Svara med citat

Detta smycke har 6 eller 7 stämplar. Men kan inte tyda och hitta tillverkarens stämpel. Samt är det en pärla, månsten eller nån annan ädelsten. Nån som ser vad dom 3 stämplarna på hänget betyder. Hade blivit så glad om jag fick fram tillverkaren och materialet.

Till överst på sidan
Qrt.S

Registreringsdatum: 23 juni 2015

InläggPostat: 2018-09-23 07:52:22    Rubrik: Svara med citat

Smycket är gjort i sterling silver mao 925/1000. Det är importerat till Sverge efter 1912. Din bild är tyvärr för otydlig för att man skulle kunna indentifiera kontroll-/tillverkarstämplarna. Det ser iaf ut som om det är stämplat 925 tv och th om "hjärtstämpeln", som troligen är tillverkaren....skulle nästan utesluta Europa, men, men...?

Försök med en skarpare bild av nämnda tre stämplar.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Gäst

InläggPostat: 2018-09-23 10:27:02    Rubrik: Svara med citat

Hej tack för din hjälp att försöka analysera stämplarna. Har tagit mer bilder. Vart ser du tv och TH? Jag får första stämpeln innan (hjärt, spader, klöver) till 036. Samtidigt tycker jag att jag ser K6. Haha inte lätt detta. Men har du nån aning om det är en pärla, snäcka eller typ månsten? Och är det ett smycke i bra prisklass? 😊

Till överst på sidan
Såhärärdet
Gäst

InläggPostat: 2018-10-06 16:40:57    Rubrik: Svara med citat

Skulle tro att det är en Mabepärla.

http://www.sophiessilver.se/parlor-saltvatten.htm
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Silver, Guld, Tenn och deras stämplar samt Ädelstenar Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |